Hanna K. is the story of Hanna Kaufman, a child of Holocaust survivors and an American-Jewish immigrant to Israel, who is a court-appointed lawyer assigned to defend a Palestinian, Salim Bakri, accused of terrorism and infiltration. Salim claims that he was trying to regain possession of his family house. Hanna saves him from a jail sentence, but he is deported to Jordan. Salim eventually returns, is jailed for illegal immigration, and he again asks for her services. Hanna investigates the story and discovered that Salim’s family home is now a tourist attraction in Kafr Rimon, a settlement built and lived in by Russian Jews. Bakri’s former village of Kufr Rumaneh has disappeared except for a few stones and trees.