The death of his father leads Octave to the countryside, where he encounters Brigitte, a widow ten years his senior, who spends most of her days caring for the needy and the poor. He has found a new love. At first, Brigitte tries to resist, unwilling to experience the tortures of passion once again. Eventually, however, she gives in.