Blaise Pascal's itinerary is a fascinating adventure in knowledge. Demonstrating the existence of atmospheric pressure, inventing the calculus of probabilities, creating the calculating machine: his discoveries revolutionized 17th-century science. As did the writing of his Pensées, his most universal literary, philosophical, and spiritual legacy. In Pascal, the scholar, the philosopher, and the Christian unite to shed light on our human condition and inner life. This documentary invites us to an encounter with a man of mind, faith, and heart.