What can be revealed by the connection between the Scriptures and the environmental emergency now facing humanity? How should Christians respond and act in the face of the destruction of life caused by the pursuit of profit and greed? And how can hope exist, spiritually and concretely, when year after year we continue our irreversible countdown toward a cataclysm? These are the issues explored in this film, the questions to which it offers answers that are clear and full of life.