A major, 20th century literary figure and a witness fully engaged in the great events of his time, Georges Bernanos was also a whistleblower and a visionary. Throughout his life, he fought against totalitarism, skewed ideological thinking, capitalism, consumer society, political compromises, and the instrumentalization of people. He did so by violently taking a position, without ever giving in to conformism. Bernanos's grandson and grandnephew bring a new light to bear on the most anti-conformist writer of his period, the intensity of whose texts still resonate today.
With support from the Région des Hauts-de-France, in partnership with the CNC and the city of Fressin.