Mahfoud Lakroune, the favorite actor of the Algerian dramaturge and writer Kateb Yacine, and young people from the town of Béjaïa, meet around the prologue of the play Mohamed prends ta valise. A parallel between the play staged in 1972 and current Algeria undergoing its revolution is slowly put into place.