Neill Blomkamp, Instant Future is a portrait of one of the most important contemporary directors of science fiction. It depicts a transnational director, born in South Africa and a Canadian citizen, who casts a commited gaze on our world and who imposes a singular esthetic vision in cinema. Afro-futurism, hyperrealism, transhumanism, a video game engine, and an independent studio... does Neill Blomkamp embody the cinema of the future?