Douglas Trumbull is one of the pioneers of modern visual effects. Everyone has seen a "Trumbull sequence," as in Stanley Kubrick’s 2001: A Space Odyssey, Ridley Scott’s Blade Runner or Steven Spielberg’s Close Encounters of the Third Kind. Director of two feature films—Silent Running and Brainstorm—which had a big impact on sci-fi cinema, he still continues at the age of over seventy in his quest for innovation and keeps on dreaming of a cinema that places spectators inside the film. Trumbull Land is an intimate portrait of Trumbull and a total immersion in his work.