Ali, Kamel, Christophe, Samir, and Jamel play the parts of Sarpedon, Diomedes, Euphorbus, Paris, and Idaios in a scene from Homer's The Iliad. The particularity of these actors is that they are all inmates at the Meaux-Chauconin prison. A dialogue develops in front of the camera based on a simple question: Why are the Achaeans and the Trojans going to war?