Dom evokes his trajectory: his Kabyle origins, his childhood in Choisy-le-Roi, and his discovery of Paris when he was eleven years old. He talks about his fascination for the French capital and Montparnasse. He muses about friendship, writing, wandering, solitude, and sometimes anger when he questions his right to exist. A helluva poet!