Pierre, a filmmaker, can't shoot films anymore without trembling. For the past fifteen years, he has suffered from essential tremor, a genetic neurodegenerative disease. His condition is gradually eating away at his independence, and he can't bear it any longer. He decides he'll do anything to find a solution. He lives in hope that one day he'll be able to shoot films with his camera again. A chronicle of reconstruction.