Claude is suffering from Alzheimer's disease. He and Yolande form an inseparable pair. Their respective behavior has to be co-ordinated so that they can understand each other.
When you no longer have physical independence, control over your muscles, and you have difficulty managing your environment, there are still many ways to communicate: smiles, looking, touching, caressing.