In 1999, a unique cinematographic object shook an entire generation and reached the top of the box-office world-wide. The Matrix saga was born and quickly became a pop-culture phenomenon revealing a duo of filmmakers: the Wachowskis.
Forging ahead, the Wachowskis’ cinema has been leading a global fight for emancipation, inspiring generations in their quest for truth, choice and freedom.