What effect does a work of fiction like Millenium have in a world undergoing huge change? Can the character of Lisbeth Sander alone embody the combat focused on violence against women? What artistic, political, and esthetic legacy has the novelist Stieg Larsson left us? Millenium: Legacy intends to explore one of the most important literary phenomena of the 21st century through the prism of its resonance with current events.