Although some want to perpetuate colonization, the Madagascans must say a categorical no, no matter who the settlers are. Thus spoke Felix Robson, the grandfather of us all. Félix fought like so many others during the uprising of March 29, 1947 to regain a freedom that had been stolen by the French colonists. Despite the suffering he endured, he did not let rancour invade his soul. He said that the wrongs of the forefathers are not the wrongs of the heirs. But what about the wrongs of all of us, his children (zanaka)?