January 13, 2018, Hawaii. TV, radio, SMS… all the channels inform: “THREAT OF BALLISTIC MISSILE OVER HAWAI. GO TO SHELTER IMMEDIATELY. THIS IS NOT AN EXERCISE. 38 minutes passed before the denial. 38 minutes during which the citizens of the archipelago first experienced the nuclear threat.