Thomas Pesquet fulfills his childhood dream of becoming an astronaut. Along with American Peggy Whitson, they undergo intensive training, from Houston to Moscou. Thomas takes us with him into the pool of the Johnson Space Center, in the centrifuge and in the Soyouz capsule that will launch him into the space.