Inside a great hotel, the Sahara Palace, silence, sand, and neglect. Outside, a sandstorm threatens to carry off everything in its path. It is in this fragile and timeless place that the memories of an unknown grandfather appear. Zélie Durand-Khalifat makes his ghost be reborn through a mythical place and a screenplay that was never shot, in an intimist documentary that combines stop-motion animation with family archives.