Lucien is a young unknown poet in 19th-century France. He has great expectations and wants to forge a destiny. He leaves the family printing business in his native province to try his luck in Paris, on the arm of his protector. Soon left to his own devices in the fabulous city, the young man will discover the backstage of a world dedicated to the law of profit and pretense. A human comedy where everything is bought and sold, literature as well as the press, politics as well as feelings, reputations as well as souls. He will love, he will suffer, and survive his illusions.