Stalin has come to rest for three days in a castle in the middle of the forest. He is accompanied by his long-time mistress, Lidia. In the office where he sleeps there is a couch that resembles Freuid's couch in London. He suggests to Lidia that they play a psychoanalyst game at night.
During the day, Danilov, a young painter, waits to be introduced to Stalin in order to offer him the monument of eternity that he has conceived to honor him.
A disturbing, dangerous, and twisted relationship develops between the trio. What is at stake is to survive fear and betrayal.