Delphine is the author of a highly personal novel about her mother, which has become a bestseller.
Already exhausted by the endless demands for interviews and made vulnerable by her memories, Delphine is soon tormented by anonymous letters accusing her of having turned her family into a source of gossip. The novelist has stalled, paralyzed by the idea of having to start writing again.
She then crosses paths with Elle, a young and attractive woman, who is also intelligent and intuitive. Elle understands Delphine better than anyone. Delphine becomes attached to her, she confides in her, lets herself go.
How far will Elle go, now that she has moved into Delphine's place? Has she come to fill a void or create one? Give Delphine a new breath of life or steal her life from her?