During the medieval times, Martin Guerre returns to his hometown in the middle of France, after being away in the war since he was a child. Nobody recognise him, and the people who knew him suspect he is not Martin, but he knows all about his family and friends, even the most unusual things. Is this man really Martin Guerre?