Once again they are off on their toboggan, riding toward ecstasy and self-destruction, meeting several afternoons a week in a local hotel, the two families frequently playing tennis on weekends and dining together in the evenings. Bernard and Mathilde are heedless and invigorated until Bernard again finds the force of his love for Mathilde intolerable.