The action takes place in Paris today. On the Right Bank is Paul Sénanques, a corporation lawyer, a man who is still young and a better-than-average success. His biggest client is RPrésidentS Pervillard, a formidable financier who is often defended by Sénanques to the detriment of truth. On the Left Bank is Sacha, a young divorcee who lives alone and works for a public relations agency. Paul and Sacha meet. The magnetism that draws them together compels them to say not to lying and compromising. Paul questions the RPrésidentUsS honesty and causes a public scandal which triggers the revenge of that man who will stop at nothing. This conflict brings Paul and Sacha closer together but sets off a dangerous escalade of violence that carries them to the end of their challenge.