In 1895, the Lumière brothers invented the Cinématographe and made some of the first films in the history of cinema.
Mise en scène, travelling, special effects, and remakes, they also invented the art of filming. Masterpieces famous worldwide or neglected gems, this return to the origins of cinema is composed of a hundred restored films.
These unforgettable images offer a unique glimpse of France and the world at the beginning of the twentieth century.