In 1895, Louis and Auguste Lumière invented the Cinématographe and shot some of the very first films in the history of moving pictures: Workers Leaving the Lumière Factory, Tables Turned on the Gardener... With their discovery of mise-en-scène, tracking shots and even special effects and remakes, they also invented the art of cinema itself!