Aurore is separated from her husband, has just lost her job, and discovers that she is going to be a grandmother. Society is gently pushing her toward the exit, but when Aurore recounters the love of her youth by accident, she starts to resist, rejecting the scrapheap it seems she is destined for. And what if a whole new life could begin right now?