Equipped with a few items of clothing, a little bit of money, and a weapon, Diane Kramer leaves for Evian. She has a sole obsession: to find the driver of the moka-colored Mercedes who ran over her son and turned her life upside down. But the path of truth has more bends than it appears. Diane discovers that she must confront another woman, both endearing and mysterious.
Nathalie Baye leaves a strong impression in the role of the mysterious Marlène and, ultimately, these two great actresses at the peak of their art contribute to the success of this Moka as strong as it is sharp.
A film with a finely wrought mise en scène, full of restraint in its muted lyricism and rich with details of damaged and changeable human beings.
The reliably interesting Emmanuelle Devos brings complexity to this sleek, Chabrol-like story of a mother's revenge mission.