Gilles Marchand creates a strange atmosphere and a disquieting feeling of suspense expressed through the gaze of a child. Chills and thrills guaranteed.
Carried along by a minimalist screenplay and a highly-suggestive directing style that is literally magnetized to the fantasy genre, Gilles Marchand offers us a tale with a bold and innovative form and structure.
By favoring total immersion in the natural landscape, the filmmaker achieves a form of fantasy poetry in which fear is transformed into positive energy.