Shadow of a Doubt is a psychological thriller. Twelve-year-old Alexandrine has the soft-spoken voice of a polite little girl, and is apparently the only witness to a crime that she can barely bring herself to mention. Just a few words are required, however, to sow panic among her relatives, her teacher, the police and judges.