Valérie Donzelli proves that even if love stories generally end badly, they make for great cinema.
Marguerite & Julien's fragile grace unfolds once it breaks free from its plot and borrows its rhythm from genre cinema, featuring a superb siege scene or criminals-on-the-run in Bonnie and Clyde mode, presented in hyperstylized photograms.
Hardcore make-believe and romanticism, sublimely beautiful, sometimes grotesque, lyrical and pop, all at once.
It exudes a confidence and candor, a joy in making movies that gives us the desire to go along with it.
Declaration of War director Valerie Donzelli’s fourth feature reworks a script abandoned by François Truffaut, based on the incestuous love affair between an aristocratic brother and sister in rural France at the dawn of the seventeenth century.