Isolating himself from the world, his friends, and especially from his father, for whom he harbors a gnawing bitterness and resentment, twelve-year-old Thomas develops an obsession as pervasive as it is mysterious for swimming and snorkeling, training relentlessly in the municipal swimming pool.