A modern couple : mother and daughter. Marie - 20 years old - and her mother Jeanne have been enjoying for years a steady and strong relationship. In the suburbs north of Paris, close to her work, Marie discovers the "Circuit Carole". Through her encounter with Alex, who rides his laps along the "Circuit Carole", she will discover a new passion. Gradually, Marie gets further and further away from home and Jeanne. Their link weakens, time goes by and they drift slowly apart. Jeanne's solitude and loneliness become more intense. Imperceptibly, Jeanne becomes more and more absent from the world.
"... I don't think anyone has never filmed the power and complexity of the slender, ambiguous bond between mother and daughter with such accuracy and sensitivity. Scenes of daily life, gestures and looks, shot with an almost minimalist sobriety, sum up everything that is left unsaid... "I film what takes place between the looks," says Emmanuelle Cuau. Indeed, there are very few words, just enough to reveal the gaps in a life... In this beautiful, sedate film, the faces and bodies do the talking... There's no judgement or condemnation of the mother or daughter. Simply two beings influenced by a cruel and necessary fact of life : in a certain manner, mothers have to "die" so that their daughters may live... I love the limpid strength of "Circuit Carole", Emmanuelle Cuau's honest and tender record of an everyday rift."