Pierre Bergounioux is one of the majeur authors of our time, If his work has a universal impact, it also has its privileged territories: history and literature, tmemory and writing, the childhood and the Corrèze. A word, thus, but also a knotty, vibrating body, giacomettien. Devoured with passions, Pierre collects with an equal ferocity things and words to say them, scrap, insects, everything.
Six months ago, we left together up to Millevaches. I had asked him to capture,for us, his favorite insects: a beetle, a butterfly. We had ten days. It was June, it should have been beautiful, teeming with insects. But that would have been to good to be true, too easy. It would not have been Millevaches. It would not have been Pierre.