Tango is the heart of an adolescent that exits from his mouth before saying: let's dance!
With a road trip between France and Argentina as a backdrop, L'Homme tango plunges us into the singular story of a man who quickly realized what he was destined to do with his life: to perform, in particular, the Argentinean tango.
And yet, the choices he made did not always make things easy, dividing him between his feelings and a desire to pass on knowledge.
The film looks back at this singular career, where the word "obvious" has never been so resoundingly clear in a man's heart.