Mr. Seck, headmaster,enjoys telling how the money sent by a small humanitarian association invariably finishes in his pocket. When members of the association turn up at the school, we say to ourselves that the fools game is over.
The light then shines onto the dialogue between the one who gives and the one who receives and invites us to think about the complexity of this relationship. Even if it is paved by good intentions, the help is none-the-less dangerously ambiguous?