Alain has recently been admitted to the hospital, and the young psychologist in charge of new patients comes to visit him. They start talking.With the help of his wife Marielle, Alain tries his best to answer the young woman’s questions. She has quite a few surprises in store for her!
The Man Who Lost His Head is an animated documentary film recounting the true story of Alain de Filippis.