A village in southern Spain. On a hot summer afternoon, a woman grabs a rabbit, strokes it, then kills it with her bare hands before skinning it. Her grandchildren witness this rite of death which they will never forget. The streets echo with an ancestral legend which has it that the spirit of a woman with a broken heart prowls at night, so that she will not be forgotten.