While an unhoped-for professional opportunity appears in Paris, Laurent immediately rushes to the family house in Brittany, thta he has not been back too for years. His sister Marie has to reveal something serious. But upon his arrival, nothing takes place: the trilogy of women - sister, mother and grandmother - rest silent. Hung on on his telephone, Laurent tempts with clumsiness to open the dialogue. But with whom?