At one time, the film could have been called "Promised Land." A promised land is typically the place where you're not and where you'd like to go. It's also the memories we have of people who've disappeared, the fantasy of one day finding them again. All of the film's characters have a kind of scar, an emptiness, due to what they've been through. They're searching for peace, happiness. In the end, we know all too well that it's a trap to think that a place, earth, will provide us with these. Right from the prologue, Riwka, the film's unifying character, is faced with her ghosts. She flees from the reality of her marriage and her life, believing that happiness is bound to be elsewhere.