After having swiftly traveled the globe with migrating birds and surfed the oceans in the company of whales and mantas, Jacques Perrin and Jacques Cluzaud return with this new film about more familiar lands.
They invite us on a journey through time to rediscover these European territories that we have been sharing with wild animals since the last ice age.
An interminable ice age is suceeded by a deep and rich forest and then, driven by new men, by a cheerful countryside.
Les Saisons is a sensitive and original epic which relates the long and tumultuous history uniting human beings and animals.