With nine collections and two anthologies published in France where she has lived since 1982, the Syrian poet Maram Al Masri has become one of the great voices of contemporary poetry. Whether she writes of wounded love, exile, the plight of women, or the ravages of war, she speaks with a simplicity that touches the heart and appeals to a wide readership. This film, arising from an encounter between a poet and a filmmaker, mixes poems and images that reflect poetic language and its winds of freedom.