The film is an exploration of the relationships that artists, often the greatest painters and sculptors, have maintained and still maintain with animals. Whether through archival material or recently filmed footage, we are always in a direct relationship between living creatures and art. One of the film's narrative mechanisms consists of viewing in parallel the real movements of filmed animals with the fixed representations of artists and of finding close connections between reality and the reinvention of this reality by the still image.