A characteristic brayon landscape, the Mount-rescuer, is threatened by the stoping of the transhumante feed of the last itinerant shepherdess, Madam Jeanne Maimbourg. The movie explains the interaction between the ovine agricultural activity and the local biodiversity ( wild orchids). Through interviews of local actors (mayor of Mesnil-Lieubray, historians, environmental engineer, ovine developers, etc.) and Jeanne Maimbourg's watermarked portrait, solutions are presented to transmit the existing heritage.