This documentary took shape in the Pays de Bray, Normandy, arising from the collective fabric of environmental preservation. More than a description of the endangered bocage, the film tells the story of the awareness and the battles that, for thirty years, have been trying to protect this heritage. Relating the history of the A.R.B.R.E (Association Rurale Brayonne Pour le Respect de l'Environnement), the film hands the microphone to many other actors (mayors, farmers, ornithologists). Different viewpoints, the beauty of nature, convictions: the film aims to open up the discussion.