Bees dying out, diseases, and new predators. What do the beekeepers of the county of Bray have to say? Beaubec Productions passes the microphone to the Syndicat Apicole de Haute-Normandie: aren't the beekeepers the witnesses the most involved and the most affected by the pests threatening bees? And beyond this, shouldn't rural existence in its entirety become aware of the debt that the human species owes to nature which engendered it?