After wandering through several areas of Istanbul and taking up all kinds of informal jobs since his release from prison, "Mustafa from Adana" in his fifties, decides to start over and settle in Tarlabasi ; this is where he becomes a waste picker. It is in this cosmopolitan area, doomed to disappear, that he creates a new life. The film "Tarlabasi ve Ben" introduces us to the picturesque neighbourhood of Tarlabasi, in the lives of its inhabitants, within a shuddered Istanbul.