Men of the Docks is a vibrant celebration of the nameless heroes of Manhattan. George Bellows, who began his career as a press illustrator, is one of America's earliest modern artists. A keen chronicler of urban life, he captures the raw reality of the world of day laborers set against a background of the skyscrapers of this iconic city, epitomizing the fantasy of capitalism.