The French Revolution is brewing: it is imperative that the lewd pamphlets directed at the French queen be stopped. With Marie-Antoinette de Lorraine-Habsbourg, Queen of France, and Her Children, Élisabeth Louise Vigée Le Brun attempted a charm offensive. But it came much too late to win back the love of unbridled public opinion.