In the Massif Central where the solitude of human beings is constantly confronted by the power of the landscape and the presence of animals, four inhabitants are led to confide in each other. In these cold lands, it is said that there are only two seasons: winter and August 15. Jean-Marc, Christiane, Jean-Claude, and Marion go through the seasons resolutely, each with their own means, while they themselves are traversed by singular forces. The film explores their stories and the remedies they invent to heal themselves.